donderdag 31 augustus 2023

Aqua mok (poging 2 en 3)



7.7.2023|  Bij deze mok wil ik het aqua thema er opnieuw opzetten. De eerste laag erop gezet voor de uitsparingstechniek(https://knuffelartroom.blogspot.com/2023/04/experiment-uitsparingstechniek.html).
Vorige keer (https://knuffelartroom.blogspot.com/2023/07/experiment-aqua-mok-met.html) had ik het groen maar tot de helft gedaan, deze keer tot helemaal bovenaan. Omdat mijn potjes van de blauwe en oker gele engobe leeg waren en ik geen zin meer had ben ik niet verder gegaan.

12.7.2023| aqua mok had ik net de eerste lag na de uitsparingstechniek op gezet hoor ik een krak. Tussen krak en de vuilnisbak zat denk -0,05 seconden. Bij het opnieuw uitstansen van de figuren scheurde het papier.
 
14.7.2023 De mok van 2 dagen leden afgewerkt en in een zak gezet omdat ik eerst de aqua mok verder wilde afmaken. Toen ik met de aqua mok niet verder kon, moest drogen,



19.7.2023| De aqua mok heb ik verder met een derde kleur gedecoreerd. Echter zag ik dat ik geen sjabloon meer had van 2 diertjes. Mezelf een mailreminder gestuurd.






21.7.2023| Daarna 2 figuurtjes op de aqua mok gemaakt die ik thuis had uitgestanst en wat luchtbellen erop gemaakt.
 
24.7.2023De onder- en bovenrand geschuurd van de aqua  mok en deze ook in de ovenkamer gezet.
 





4.8.2023 De aqua mok is goed uit de oven gekomen.nu alleen nog met transparant glazuur erover.







14 augustus 2023
Vandaag heb ik de mok in de transparante glazuur gezet. 


28 augustus 2023
En toen was de Aqua mok klaar.







Helaas zag ik dat er bij het oortje beschadigingen zijn. Alsof er een soort van lucht onder het glazuur is gekomen en dit brokkelt af. Het is niet alleen het stukje wat erbij ligt. Met goed licht erop zie ik meer plekken op het oortje.


In het geval van deze mok is het NIET 3x scheepsrecht....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...