donderdag 31 augustus 2023

Happy Place mok




19.7.2023 De mok die ik vandaag af heb gewerkt voorzien van een nieuwe techniek. Ik was een leuk plaatje tegen gekomen die ik op de mok wilde zetten. Dit moest op een leerharde mok zijn. Ik heb de afbeeldingen op de mok gelegd en de lijnen zacht in de mok gedrukt. Ik wilde de mok met een donkere kleur maken. Ik kwam eerst op donkergroen onderglazuur uit en toen kwam C met een potje Mayco FUNDAMENTALS underglaze UG-210 Forest Green. Deze was nog niet eerder gebruikt, dus geen voorbeeld. Maar in het potje kwam deze al dicht bij mijn gedachten. De buitenkant in deze Forest Green gezet. De binnenkant wil ik wit houden, ook omdat ik de afbeelding eruit wil halen en dit dan ook wit is en het met elkaar match.




21.7.2023 De tekst op de groene mok uitgesneden met de mee-eter-instrumenten. Ging best goed
 



24.7.2023 | de letter op ‘my happy place’ mok iets beter uit gediept en op de onderkant mij initialen te gezet.
Heb de onder- en bovenrand geschuurd zodat deze recht is. Een paar plekjes groen heb ik nog bijgewerkt en de mok in de ovenkamer gezet. Klaar voor de eerst bak.

4.8.2023 De ‘my happy place’ mok is goed uit de over gekomen. Mooie donkergroene kleur. Ben benieuwd of deze nog donkerder wordt na een laag transparant glazuur.




14 augustus 2023
Vandaag heb ik de mok in de transparante glazuur gezet. 


28 augustus 2023
En toen was mijn vakantie mok klaar.





Voor deze mok heb ik Mayco FUNDAMENTALS Underglaze UG-210 Forest Green gebruik. 

Na het glazuren van 3 lagen leek deze goed te zijn gedekt. Na de (2e) glazuurbak kwam deze er toch wat vlekkerig uit. Of ik moet de volgende keer meer lagen erop doen, of het is de reactie met de transparante High Gloss Botz (9106) glazuur.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...