dinsdag 16 maart 2021

Aquamarijn

 


Hoe leuk is het om op zoek te gaan naar zouthout op het strand van Terschelling en daar een naambord van te maken.

Na dagen drogen voor de kachel en het vinden van de juiste plank kon het puzzelen beginnen.
Vooraf had ik gevraagd in welke kleuren het zou moeten komen. Ik kreeg een lijstje terug en nam de mini Acrylverftubes van Amsterdam mee.

Het zouthout is met lijm en een dun spijkertje op de plank gemaakt. Een dun spijkertje omdat sommige delen zouthout broos waren.

Nadat de lijm droog was de definitieve kleuren uitgezocht en met een grof penseel eroverheen gestreken. Ik heb er bewust niet voor gekozen het rondom te doen. Het naambord is voor buiten en kon nog werken, tevens kon het zo nog wat drogen.
Ik heb twee keer een dunne laag aangebracht. Hierdoor kwamen de letters nog mooier naar voren.

De finishing touch was om er met blanke lak spray (glans) overheen te gaan. Hierdoor leken de kleuren nog dieper te worden.

Gezamenlijk met de nieuwe eigenaar het naambord opgehangen op de schutting.

Helaas had het schuine streepje van de N het na 2 maanden niet overleefd. Ik wist vrijwel direct om welke letter het zou gaan. Ik had alle letters met dunne spijkertjes vastgezet, behalve het schuine streepje van de N omdat deze te broos was. Gelukkig had ik de kleuren niet gemengd en had ik reserve stokjes thuis.

 

Hieronder foto’s van het proces.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...