dinsdag 16 maart 2021

Een dikke knuffel

 


Ik heb zelf een zwarte vierkante kaart gesneden en de hoeken afgerond.

Een ander stuk karton heb ik ingesmeerd met Pritt en daaroverheen aluminiumfolie geplakt met de glimmende kant naar boven. Vervolgens aangedrukt met een Linoroller en goed laten drogen. Om het later plakkende te krijgen heb ik dubbelzijdig tape gebruikt.

Met behulp van de stempelhulp en zilveren inkt de tekststempel gezet. De tekststempel heb ik nogmaals of een reststukje gestempeld en uitgeknipt.

Met acrylinkt en een waaierkwast heb ik spetters gemaakt op de zwarte kaart. De gestempelde tekst heb ik beschermd met de extra uitgeknipte tekst. Zelf heb ik een oude doos omgetoverd tot spat-, spray- en spetterdoos.

De beschermmal heb ik er met pincet afgehaald en de kaart in de dood laten drogen.

Het stuk karton met aluminiumfolie heb ik tussen de embossingfolder knuffel gelegd.

Vervolgens met dezelfde kleur als de spetters, heel dun, ingesmeerd met acrylverf en uitgewreven met een schoon doekje. Hierbij komt de glimmende zilverfolie weer naar voren. De verf blijft aan de randen bij de letters zitten. Vervolgens heb ik hetzelfde met zwarte acrylverf gedaan. De alufolie is vrij kwetsbaar, voorzichtigheid is hier dus geboden.

Na drogen heb ik er een hart uitgestanst. Bij de drie kleine hartjes past bij het grootste hartje precies over het woord ‘knuffel’.

De overgebleven hartjes en reststuk dat door de embossingfolder knuffel is gestand heb ik gebruikt als decoratie.








Hieronder foto’s van het proces.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...