donderdag 31 augustus 2023

Zugspitze mok


2.8.2023 De mok van maandag afgewerkt. Ik merk dat ik er steeds handiger in word. Hij is behoorlijk stevig en 'robuust'. Deze keer heeft de mok het thema Zugspitze. Ik had thuis alles al voorbereid. Mijn idee met een witte rand in het midden paste ergens niet helemaal. Uiteindelijk heb ik deze rand alleen gebruikt om de letters Zugspitze recht te krijgen met de uitsparingstechniek (https://knuffelartroom.blogspot.com/2023/04/experiment-uitsparingstechniek.html).
Op de achtergrond heb ik de contouren van de Zugspitze erin gedrukt. Deze kan ik volgende keer verder uitdiepen zodat dit ook wit wordt. Met een ander - cursief - lettertype heb ik Ehrwald uitgestanst. 
 





4.8.2023 Verder gegaan met de Zugspitze mok. De hoogtemeter fout naar mijn idee goed en grappig opgelost.
Ik merkte dat ik bij de Zugspitze mok de wanderlust 2.0 mok een soort van last had dat het niet echt wilde drogen. Of beter gezegd ik wilde sneller dan technisch gezien mogelijk is.
 








7.8.2023
De Zugspitze mok. Heb de contouren van de berg iets verder/dieper eruit gehaald. Laatste restjes papier verwijderd en toen was deze klaar voor de ovenkamer.








16.8.2023 De mok is goed uit de biscuitbak gekomen. Heb deze transparant geglazuurd en weer terug gezet in de ovenkamer voor de tweede/laatste glazuurbak.





28 augustus 2023
En toen was mijn vakantie mok klaar, inclusief 'foutje' wat alleen een echte kenner ziet, maar inclusief een sneeuwvlok klopt de mok wel.






En zoals altijd bij keramiek hou ik rekening met iets wat mis kan gaan. Bij deze mok zit er bij de E een een luchtbel. De kans dat het breekt bij het opnieuw bakken is groter dan mijn oog op het plekje valt. Ik heb heb belletje glad geschuurd met fijn schuurpapier.


Voor deze mok heb ik Mayco FUNDAMENTALS Underglaze UG-210 Forest Green gebruik. 
Na het glazuren van 3 lagen leek deze goed te zijn gedekt. Na de (2e) glazuurbak kwam deze er toch wat vlekkerig uit. Of ik moet de volgende keer meer lagen erop doen, of het is de reactie met de transparante High Gloss Botz (9106) glazuur.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...