zondag 13 augustus 2023

Safari mok

26.7.2023 Na het afwerken van de gegoten mok, de eerste laag voor de safari mok erop gezet met oranje.
 


28.7.2023 De safari mok met oranje Stroke & Coat. Ergens wil de kleur niet helemaal dekken. Heb de figuren er alvast opgezet. Deze wil ik later zwart maken met de omgekeerde uitsparingstechniek. (https://knuffelartroom.blogspot.com/2023/04/experiment-uitsparingstechniek.html).
 






31.7.2023  De safari mok voorzien van nog een laag oranje. Via de uitsparingstechniek de figuren erop gezet. Deze keer had ik de onderste lagen ook oranje gedaan. De zwarte figuren staan dus niet direct op de klei. Hierdoor hoop ik geen witte randen te krijgen. Ik wilde de drinkrand nog voorzien van een zwarte rand, maar durfde dit niet aan. Ik heb nog gegoogeld maar kon geen duidelijke instructies vinden hoe ik dit het beste zou kunnen doen en dat het ook nog recht zou zijn.
 









4.8.2023 Bij de eerste bak is de safari mok beschadigd. Brokstukken van een gesprongen beeld waren in mijn mok beland. Omdat deze onderglazuur smelt (in tegenstelling tot engobe) zijn gruis en brokstukken vast gekleefd aan de binnenkant. Heel misschien is de safari mok nog te redden. Althans, iemand wil een experimenteren poging doen met de Dremel.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...