zondag 13 augustus 2023

Herfst mok




Altijd leuk om te experimenteren en de uiterste te zoeken in glazuur en tussen verschillende merken glazuur.

14.7.2023 De mok van 2 dagen geleden heb ik voorzien van herfst motieven en een zwarte laag Stroke &Coat, om vervolgens te laten drogen.

17.7.2023| 2 lagen zwart op de herfst mok kunnen zetten met de uitsparingstechniek (zie beschrijving: https://knuffelartroom.blogspot.com/2023/04/experiment-uitsparingstechniek.html). Omdat de herfst mok te droog was geworden en er al een blad snel afviel heb ik de cavia mok in een omgekeerde yoghurt ton gezet.





28.7.2023 na de biscuitbak heb ik de zwart/witte herfst mok heb ik kleur gegeven met Botz galzuren. Geen idee of dit überhaupt gaat werken. Alles wat wit was gebleven had nog geen glazuur. De Botz glazuur pakte daardoor goed. Omdat de zwarte Stroke & Coat zeer glad was kon ik de randen een soort van inwassen.




















31.7.2023 De herfst mok verder ingewassen. 2 stukken nog wat bijgewerkt. Omdat het woord 'herfst' er naar mijn idee niet netjes genoeg naar voren kwam, heb ik met een scherp puntje de blaadjes er omheen geprobeerd meer detail te geven. Omdat deze mok al 1x gebakken is en ik zag dat het niet overal had gepakt (zaten een paar puntjes in zonder glazuur) heb ik er nog een laag transparant glazuur overheen gedaan.





11.8.2023 De mok is uit de glazuuroven gekomen. De herfst mok was best oké. Jammer dat het bruin was gaan lopen en nauwelijks zichtbaar. Maar op zich was dat niet verkeerd.










 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...