donderdag 31 augustus 2023

Berg mok


4.8.2023 Ik was niet van plan om direct weer een soort van 'wanderlust' mok te maken. Gisteren had ik al het een en ander uitgestanst in bergthema.
Waar ik achter ben gekomen is dat ik vormen beter kan stansen uit goedkoop waaibomen papier als DoubleAA. Dat waaibomenpapier kreeg ik er veel makkelijker vanaf. Ik zette het er ook makkelijker op. Papier was eerder doordrenkt van vocht. Bij DoubleAA is het er moeilijker op te zetten en wordt ook moeilijker echt nat. Bij het eraf trekken, trek je het er in 2 laagjes af.

7.8.2023 De berg mok. Hier was ik vrijdag mee begonnen. Vandaag verder gegaan. Eerst de details bij de bergen. Vervolgens met de 'omgekeerde' stans de bergen bedekt zodat ik de bomen kon doen. Ik merkte dat het verschil in droog en nat papier was verschuiving gaf, maar het kan ook zijn de soorten papier. De boompjes had ik er vrijdag al opgemaakt met het DoubleAA papier en dat werkt minder fijn. De boompjes voorzien van verschillende tinten en merken groen. (Mayco Fundamentals underglaze UG-210 Forrest Green, Duncan Concepts Underglaze CN 172 Bright Kelp, Mayco one stroke OS-32 Shamrock Green). Heb gecontroleerd of alles qua kleur gepakt heeft en ik niets wits meer ziet. Ik denk dat het bij deze mok 'less is more' is.










16.8.2023
De mok is goed uit de biscuitbak gekomen. Heb deze transparant geglazuurd en weer terug gezet in de ovenkamer voor de tweede/laatste glazuurbak.





28 augustus 2023
En toen was mijn vakantie mok klaar.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...