dinsdag 14 mei 2024

Haasjes

 

Wat de winkel kan, kan ik ook. Maar dan volledig handwerk hihi.
De neusjes zijn gemaakt van de hoofdjes van houten poppetjes/pionnen. Ik heb deze onthoofd met een nijptang en toen aan de knipkant plat geschuurd. Ik had nog dikker (snij) touw en dit heb ik kort geknipt tot snorharen. Bij het drogen kwam de 'uitvinding' om een klem aan een plank te klemmen en precies in het rondje kon het neusje met snorharen drogen.
Het touw heb ik met Transparant opdrogende lijm erop gemaakt. Onder vlak schuren ging iets lastiger omdat het hout veel te hard was. Ik heb het een klein stukje voor elkaar gekregen en heb er een klein rond viltje onder geplakt voor de stabiliteit.
Voor de oren heb ik met een priem gaatje geprikt en vervolgens met een fretboor dieper gemaakt. IJzerdraad op gelijke lengte geknipt en gebogen. Een dot lijm in de gaatjes en het dikke ijzerdraad heb ik erin gestoken. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Turtle schaal

   eerste ontwerp mallen gemaakt, maar achteraf niet nodig geweest Na 24 uur drogen afbeeldingen op de schalen gezet decoreren kon beginnen ...