vrijdag 17 mei 2024

Aquamarijn

Om een oud project duurzamer te vervangen had ik een idee met keramiek letters.
In eerste instantie kon ik niet de gewenste grootte van de letters vinden.

 

Om wel de juiste grote te krijgen heb ik op de computer letters uitgeprint. 
Uitgeknipt en overgenomen in de klei.

 

Na de glazuurbak was ik zeer tevreden.


De kleine lettertjes wilde niet allemaal even goed pakken met de glazuur. 
Uiteindelijk heb ik de M en N opnieuw gemaakt, samen met de vorm van Terschelling.


De omtrek van Terschelling op de juiste maat uitgeprint zodat alle letters erop konden.
De vorm uitgeknipt en op uitgerolde kleinuitgesneden.



De letters heb ik er een klein beetje ingedrukt.
Omdat de klei iets krimpt heb ik het eiland om gekeerd zodat de letters op het plastic lagen en het droogproces vertraagd werd. Het hele eiland in een zak gelegd.



Vervolgens kon ik deze glazuren


Na het bakken heb ik de letters op het eiland geplakt.
Ik heb het geplakt omdat tijdens het maken van de kleine letters ik nog niet het idee had om deze achtergrond te gaan gebruiken.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Turtle schaal

   eerste ontwerp mallen gemaakt, maar achteraf niet nodig geweest Na 24 uur drogen afbeeldingen op de schalen gezet decoreren kon beginnen ...