vrijdag 17 mei 2024

Bodoni mokken

In december, als een soort van grapje een logo op een mok gemaakt.
De grap slaagde en kon deze cadeau doen.

Het logo heb ik op maat uitgeprint. 
Daarna uitgesneden zodat ik een sjabloon had.
De oranje SC75 van Mayco in 3 tinten oranje gemengd met wit.
Het originele logo loopt ook over qua kleur.

 



Een tijd later kreeg ik onderstaande foto.
Daarbij de vraag of ik nog een nieuwe kon maken.


Dus ik ging weer aan de slag.
Ondertussen was ik al met een nieuwe bezig en heb er gelijk maar 3 extra gemaakt.
Wat ik heel bijzonder vond is dat ik precies dezelfde kleursamenstelling heb genomen als de eerste, maar dat er toch een aanzienlijk kleurverschil is tussen de eerste en tweede.

Bij mok 3 mokken heb ik de kleuren wat aangepast en iets meer wit gebruikt.









Bij 2 van de 4 bellen zaten na de glazuurbak belletjes.
Frappant genoeg beide op dezelfde plek.
Ik heb de belletjes allemaal doorgedrukt / weg gehaald en opnieuw in de oven.

....en deze kwamen er nu perfect uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Turtle schaal

   eerste ontwerp mallen gemaakt, maar achteraf niet nodig geweest Na 24 uur drogen afbeeldingen op de schalen gezet decoreren kon beginnen ...