zaterdag 1 juli 2023

Persoonlijke felicitatie mokken

Voor een geboorte en iemand die examen deed 2 mokken gemaakt met de uitsparingstechniek.
Eerst heb ik een mok gegoten.
Bij beide mokken heb ik de letters uitgestanst en deze met een beetje water op een leerharde mok geplakt om vervolgens de hele mok met 3 lagen blauwe engobe te glazuren. Na de laatste laag kon ik met een naaldje een puntje van de letters loshalen en met een pincet verwijderen. 
De mok kon in de oven voor de biscuitbak.
Als laatste kreeg de mok een transparant glazuur en moest opnieuw worden gebakken.
voor beide een passende kaart gemaakt.
Voor de geboorte van Thomas:





Voor de geslaagde examenkandidaat:











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...