zaterdag 1 juli 2023

Experiment: uitsparingstechniek, Stroke & Coat, Duncan, uitsparingstechniek en stempelen via transfersheet

 Steeds een stapje verder in mijn experimentele periode.
Deze nieuwe cavia stempels waren net uit. Met zwarte Stroke & Coat heb ik de clearstempel op de transparante sheet gestempeld.
De leerharde mok heb ik eerst met dieprood van Duncan geglazuurd. 
Vervolgens heb ik de muziekinstrumenten met de uitsparingstechniek en grijze Stroke & Coat op de mok gezet. Een grote verrassing of dit uberhaupt mogelijk zou kunnen zijn (Achteraf kan het, maar soms zie je rode spikkeltjes door de grijze laag).
Vervolgens de muziekinstrumenten er voorzichtig afgehaald en de cavia afbeeldingen er via de transfer sheet opgezet.
De oortjes van de cavia rose gemaakt en met de dieprood van Duncan wat accenten aangebracht bij de muziekinstrumenten. 
Toen was het tijd voor de biscuitbak...



















...en bij de biscuitbak is de mok helaas gesneuveld....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...