zondag 4 augustus 2024

Mini bloemen

Toen ik in Innsbruck op de Paasmark de bloementjes zag had ik zoiets van dat kan ik zelf ook.

Met behulp van een klein maan uitsteekvormpje kon ik alle bloemenblaadjes gelijk en even groot maken. De puntjes van de maan het ik naar elkaar toe geknepen waardoor er een klein 3d effectje ontstond en de blaadjes platter geknepen. De binnenkant van de bloem heb ik een klein staafje van ongeveer 2 cm gemaakt en de binnenkant van de bloem heb ik rond gemaakt. Ik heb de kleefpunten ruw en vochtig gemaakt en goed aangedrukt. De onderkant heb ik glad gemaakt. Met een scherp puntje, en eerst de blaadjes vochtig maken heb ik het patroon erin gemaakt. De onderkant wat uit stak heb ik afgesneden en eerst een klein gaatje en vervolgens een groter gaatje gemaakt. Hierin komt als het gebakken is het steeltje van de bloem.

De sneeuwklokjes heb ik gemaakt met een mini ei uitsteekvormpje. Deze heb ik op dezelfde wijze in elkaar gezet als de  andere bloemen, maar nu met 3 bloemblaadje.

Van beide bloemen heb ik er 10 gemaakt. Ik heb ook 3 verschillende blaadjes gemaakt en een kleine vlinder.





















En toen kwam er een bloemenzee uit de oven, wat een feest!


IJzerdraadje op maat geknipt en met een dot lijm in de bloementjes gestoken.


De gebruikte Stroke & Coat kleuren:
SC-7, SC-24, SC-95, SC-18, SC-89, SC-53, SC-103, SC-9, SC-28, SC-26




En toen kon ik er geen genoeg van krijgen....






Wat een feest als de oven open gaat....


alle pinnen, voor het bakken, verwijderen...


En steeltjes plakken


En toen het niveau opgekrikt naar iets moeilijkere bloemen...


























































Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Turtle schaal

   eerste ontwerp mallen gemaakt, maar achteraf niet nodig geweest Na 24 uur drogen afbeeldingen op de schalen gezet decoreren kon beginnen ...