maandag 7 december 2020

Betekenisvolle Kerstkaarten set

Ik ben begonnen met het uitzoeken van diverse groene inkten, tinten en soorten groen papier.
De kaart is vierkant. De eerste laag heb ik 2 cm kleiner gesneden. Vervolgens heb ik witte kaarten nog 2 cm kleiner gesneden. De kleine vierkantjes heb ik uitgestanst, net als de Betekenisvolle Kerstlabels van Minke's Meaningful-Craft Designs

Met 5 verschillende tinten groen en blender heb ik de randen groen gemaakt. De buitenkant donkerder als de binnenkant. De randen heb ik gestempeld met sneeuwvlokken hiervoor heb ik Card Deco Platinum groen en goud gebruikt en zwart (Versafine) voor de sterren.



De rand van de label heb ik gestempeld met Betekenisvolle Kerstlabels van Minke's Meaningful-Craft Designs. De rand van het grote vierkant en de kleine vierkantjes heb ik er zelf op gezet met een zwarte fineliner. Bij de kleine uitgestanste vierkantjes zat een decoratie rand met fijne streepjes welke ik mooi kon volgen.



De eerste laag heb ik op de kaart geplakt. De vier vierkantjes wilde ik op meerdere manieren uitwerken en wilde gebruik maken van de eerste achtergrond. Hiervoor heb ik eerst een figuur uitgestanst in een vierkantje, opgeplakt en het figuurtje opnieuw uitgestanst. Het uitgestanste figuur heb ik hergebruik en opgeplakt met foamtape. De overige twee kleine vierkantjes heb ik in takt gelaten en alleen bestempeld, waarvan 1 direct geplakt en de ander met foamtape.
De label met de kerstgroet heb ik er met een draad aan vast gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klavertje 3

  Ik heb de mok eerst helemaal wit geglazuurd. Vervolgens heb ik 4 harten en steltje uit papier geknipt en op de witte glazuur 'geplakt&...